FABIKE dla CUPRA
Sportowy charakter na dwóch kołach.
Jaka jest filozofia Fabike?
Na początku zastanawialiśmy się, czym ma być Fabike. Zdecydowaliśmy się stworzyć miejski rower, który nie zawiedzie nawet najbardziej wymagających kierowców rajdowych, ponieważ będzie posiadał technologię, design i zalety wysokiej klasy roweru wyścigowego.
Co Was zainspirowało do stworzenia tych konkretnych elementów?
Fabio, założyciel Fabike, pochodzi z rodziny rowerowych pasjonatów z Włoch. Mieszkając w wielu dużych miastach Europy, zrozumiał, że chce rozwijać rowerowe dziedzictwo swojej rodziny. Postanowił stworzyć miejski rower, nadając mu nowocześniejszą formę i dostosowując do współczesnej koncepcji jazdy na rowerze. Zdecydował się przejść do świata rowerów miejskich bez rezygnowania ze sportowego ducha.
Co dla Ciebie znaczy „sportowy duch”?
Dzisiejszy sport to nie tylko wyścigi. To także możliwość podążania za coraz szybszym tempem współczesnego życia.
Marka CUPRA pokazuje, że sportowy charakter i styl są kompatybilne...
Tak. W naszych produktach odnaleźć można pełną koegzystencję tych dwóch elementów. Muszą się zawsze uzupełniać, jak kochankowie.
Mamy poważne wątpliwości, czy znajdziecie coś, co jest choć trochę podobne do tego roweru.
Jakie materiały wykorzystujesz do tworzenia produkcji swoich rowerów? A jakich używasz w rowerze CUPRA?
Używamy tylko najwyższej jakości materiałów: włókna węglowego, tytanu i anodowanego stopu aluminium.
Marka CUPRA poprosiła nas o zrobienie czegoś naprawdę trudnego. Nasz produkt miał być jeszcze bardziej wyjątkowy, ekskluzywny i wyrafinowany. Właśnie dlatego przeprowadziliśmy wiele badań. Staraliśmy się znaleźć najbardziej unikatowe połączenie kolorów i materiałów, takich jak miedź i skóra. Wyniki okazały się zdumiewające.
Podobnie jak w przypadku samochodów wyścigowych, lekkość i aerodynamika mają ogromne znaczenie. Jak połączyć oba te elementy?
Przywiązujemy do nich obu ogromną wagę, szczególnie do lekkości. Ludzie, którzy nie są przyzwyczajeni do pojazdów wyścigowych, czasami nie zdają sobie sprawy z tego, jak wielka jest różnica. Dlatego zawsze, gdy ktoś podnosi jeden z naszych rowerów, jest naprawdę zaskoczony tym, jaki jest lekki.
Wiąże się to ze, wspomnianym wcześniej, użyciem specjalnie wybranych materiałów. Łączymy je z innymi komponentami wysokiej klasy, takimi jak np. pasek napędu – używając go zamiast tradycyjnego stalowego łańcucha.
„Naprawdę nie ma nic, do czego można by porównać rowery Fabike.”
Jak wygląda proces montażu?
Każdy rower składa się z ponad 100 różnych części. Zamawiamy je, sprawdzamy i udoskonalamy każdą z nich. Kiedy upewnimy się, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, poświęcamy ok. 4 godzin na zmontowanie jednego roweru.
Ciebie, podobnie jak markę CUPRA, definiuje dbałość o szczegóły. Które detale swoich rowerów uznasz za najważniejsze?
Rower CUPRA wyróżnia się połączeniem kierownicy wyścigowej z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi i paskiem napędu. Oczywiście jest też rama z włókna węglowego.
To jest rower wyścigowy do miasta czy szybki rower miejski?
To z pewnością szybki i niepowtarzalny rower miejski. Stworzony z myślą o ludziach, którzy sport mają w DNA.
Jaki komunikat, Twoim zdaniem, przekazuje CUPRA jako marka samochodowa, wprowadzając na rynek własny rower?
Myślę, że chodzi o współczesne pojmowanie sportowego charakteru. Niezależnie od tego, czy jeździsz samochodem, czy na rowerze, możesz poczuć te same emocje. Myślę więc, że CUPRA mówi: „Możesz teraz jeździć dynamicznie, a przy tym stylowo. Niezależnie od tego, jakim pojazdem się poruszasz.”
Myślisz, że Twoja marka i produkty odzwierciedlają ducha marki CUPRA?
W 100%!
CUPRA wytycza własną drogę. Czy myślisz, że Fabike robi to samo? W jaki sposób?
Oczywiście! Byliśmy pierwszą marką rowerową, która miała odwagę zaoferować prawdziwie high-endowy rower. O doskonałych osiągach, wyjątkowym wzornictwie, pełen niezwykłych innowacji technicznych i przeznaczony przede wszystkim do jazdy miejskiej. Takie podejście jest nie tylko odważne, ale zmienia też postrzeganie tego, jaki może i powinien być luksusowy miejski rower.