pl:CUPRA brand Universe:O nas:Marka Cupra: wyjątkowy producent samochodów z Hiszpanii PL/PL

Marka Cupra: wyjątkowy producent samochodów z Hiszpanii

Cupra – marka jedyna w swoim rodzaju

Narodziny marki samochodowej wiążą się z wieloma wyzwaniami – aby znaleźć swoje miejsce na rynku musi oferować coś ekstra, coś, co jasno określi jej miejsce w świadomości klientów i przyciągnie ich do salonów. W świecie coraz bardziej zażartej rywalizacji między producentami trzeba mocno postawić na wizerunek pełen charakteru oraz, co oczywiste, na samą jakość produktu. Kiedy w 2018 roku ogłoszono powstanie Cupry wiele było znaków zapytania – czy Hiszpanie będą potrafili zostawić za sobą historię Seata i stworzyć markę, która w koncernie VW wyróżni się czymś specjalnym? Czy charakter i stylizacja samochodów będą atrakcyjne? Co z salonami i sprzedażą?

Po kilku latach od debiutu już wiemy, a statystyki sprzedaży tylko to potwierdzają, że Cupra trafiła w dziesiątkę. W 2022 roku klienci zakupili ponad 150 tysięcy aut z miedzianym logo, czyli aż o 93% więcej niż rok wcześniej. Już wiadomo, że w 2023 roku ten wynik zostanie poprawiony. Cupra Formentor okazała się bowiem najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie w Europie, także sprzedaż elektrycznego modelu Born względem 2022 roku wzrosła kilkukrotnie. Tymczasem w blokach startowych czekają już kolejne modele Cupry – elektryczny Tavascan i spalinowy Terramar, które zadebiutują w 2024 roku. Co sprawia, że klienci tak chętnie wybierają tak młodą markę jak Cupra?

Stylizacja Cupry

Grupa kilkudziesięciu projektantów, którzy pracują w Barcelonie, inspiracje czerpie z otaczającego ich miasta oraz dziedzin z motoryzacją niezwiązanych. Modele Cupry mają dynamiczny, rasowy design, którego jednym z głównych motywów jest trójkąt – symbolizuje on zarówno jasno określony cel jak i ruch, dzięki temu, że przypomina strzałę. Szef stylistów, Jorge Diez, a także CEO marki, Wayne Griffiths, jasno podkreślają, że samochody Cupry nie powstają po to, by podobać się każdemu, lecz raczej po to, by polaryzować opinie i wywoływać emocje. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że tych, którym design Cupry przypada do gustu jest jednak więcej. Miedziane logo w plemiennym stylu przyciąga wzrok, a nieoczywiste połączenia kolorów i materiałów wyróżniają auta Cupry na tle rywali. Esencją designu Cupry jest sportowe zacięcie, ale bez agresywnego sznytu.

Plemię Cupry – Cupra Tribe

Logo nawiązujące stylem do plemiennych malunków to niejedyna „etniczna” cecha Cupry. Tzw. Cupra Tribe, czyli plemię Cupry, to grupa fanów oraz znanych przyjaciół marki – artystów czy sportowców, którzy nie boją się zmian i są pełni pasji i energii. Są wśród nich zarówno przedstawiciele świata futbolu (np. Ansu Fati i Mark ter Stegen, piłkarze klubu FC Barcelona, czy Alexia Putellas, jedna z najlepszych piłkarek globu), a także mniej popularnych, lecz nie mniej emocjonujących, dyscyplin, takich jak gra w padel (połączenie tenisa i squasha). Nie brakuje też artystów, np. takich jak Rosalía, której utwory zyskują setki milionów wyświetleń.

Niezwykłym miejscem jest też usytuowany w samym sercu Barcelony tzw. Casa Seat, czyli dom marek Seat i Cupra. To przestrzeń, w której organizowane są warsztaty i spotkania, to także miejsce, do którego można wejść i popracować w twórczej atmosferze przy filiżance kawy.

Cupra – marka wyjątkowa pod każdym względem

Świat Cupry to coś więcej niż samochody, choć oczywiście to motoryzacja jest na pierwszym planie. Zaangażowanie marki w liczne projekty artystyczne i sportowe, obecność w świecie wirtualnym, ekologiczna świadomość, lajfstajlowe gadżety i wyjątkowe podejście do sprzedaży aut na zasadzie relacji pasjonat-pasjonat, a nie sprzedawca-klient, to tylko kilka przykładów, które składają się na obraz marki nieszablonowej i nowatorskiej.

 

Marka CUPRA stanowi część Volkswagen Group Polska. Czerpiemy inspirację z unikalnej, zbudowanej na różnorodności kultury naszej firmy oraz zaangażowania zespołu ekspertów, dzięki którym innowacyjne produkty i usługi zaspokajają potrzeby rynku. Poznaj bliżej naszą firmę i nasze marki. Zapraszamy!

⁴Leasing JAK ABONAMENTopłata wstępna: 0-30%, okres leasingu: 48 miesięcy, roczny przebieg 10 000 km, finalna rata określona w umowie. Oferta dla przedsiębiorców.