Przedstawiamy CUPRĘ DarkRebel
CUPRA DarkRebel oficjalnie zademonstrowany podczas prezentacji najlepszych w historii wyników sprzedażowych
Na targach IAA 2023 w Monachium CUPRA zaprezentowała model DarkRebel, pierwszy samochód stworzony całkowicie w wirtualnej przestrzeni marki.
CUPRA DarkRebel to samochód, który przesuwa granice designu, a nawet kwestionuje sposób, w jaki samochody będą projektowane i tworzone dla przyszłych pokoleń kierowców.
Rezultat projektu tworzonego we współpracy z CUPRA Tribe
Ostateczny wygląd CUPRY Dark Rebel to wynik ponad 270 000 konfiguracji wykonanych przez użytkowników w wirtualnej przestrzeni marki. Wśród osób, które brały czynny udział w procesie projektowania samochodu, znaleźli się również ambasadorzy marki CUPRA: piłkarze drużyny FC Barcelona: Alexia Putellas, Marc ter Stegen, Ansu Fati, a także aktor Daniel Brühl.
Dane zebrane z wirtualnego konfiguratora Hyper Configurator posłużyły do przygotowania ostatecznego projektu CUPRA DarkRebel, który podczas targów IAA w Monachium już oficjalnie przeniósł się ze świata cyfrowego do rzeczywistego.
Według Wayne'a Griffithsa, dyrektora generalnego CUPRA: "Dzięki pasji i kreatywności CUPRA Tribe udało nam się przenieść nasz pierwszy wirtualny projekt do rzeczywistości. Design CUPRY DarkRebel jest maksymalnie prowokujący. To buntownik, który ma jeden cel: udowodnić, że samochody elektryczne mogą być emocjonujące i z pazurem”.
CUPRA DarkRebel to ostateczny manifest designu CUPRA. Nadwozie auta zostało stworzone z materiałów pozyskanych w sposób zrównoważony, a podstawą jego unikalnego wyglądu jest intrygujący kolor nadwozia, który zmienia się pod wpływem światła. Ten w 100% elektryczny, dwumiejscowy samochód sportowy imitujący stylizację shooting brake podkreśla pasję i przełomowy sposób myślenia marki projektantów marki CUPRA.
DarkRebel to czyste odzwierciedlenie DNA marki CUPRA. To samochód bez ograniczeń, któremu przyświeca jedna misja: pobudzać emocje – przyznaje Jorge Díez, szef działu designu CUPRA.
Pobijanie rekordów: dostawy CUPRY i globalna ekspansja
Prezentacja CUPRY DarkRebel odbyła się po rekordowym roku dla marki. W 2023 roku CUPRA dostarczyła około 130 000 samochodów, co stanowi wzrost o 56% w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim. Wzrost ten był napędzany przez ciągłe sukcesy CUPRA Formentor, najchętniej kupowanego modelu w swoim segmencie. Następnie pojawił się w pełni elektryczny CUPRA Born, którego sprzedaż podwoiła się. Od momentu powstania marki sprzedano ponad 400 000 pojazdów CUPRA, a ponad 25% ogólnej sprzedaży miało miejsce tylko w pierwszej połowie tego roku.
Wayne Griffiths potwierdził również, że CUPRA planuje kolejny krok w swojej globalizacji, po udanym debiucie marki w Australii w ubiegłym roku.
Obiecująca przyszłość: CUPRA w Ameryce Północnej
"Ambicją CUPRY jest bycie prawdziwie globalną marką, dlatego pracujemy nad naszym wejściem na rynek północnoamerykański. Nasze plany rozwijają się w pozytywnym kierunku i jestem pewny, że mamy odpowiednią strategię, by uczynić CUPRĘ amerykańskim sukcesem", skomentował.